BBK - Åsa IF

Period 1

9.53
Utvisning BBK Jonna Hedlund, 2 min, obstruktion
10.47 Utvisning BBK Louise Wiklund, 2 min, hårt spel

Halvtid: 0-0
15 min spelade. Tjejerna är inte vana med underlaget och vi har dessutom fått en utvisning emot oss på grund av detta. En Spelare i motståndarlaget halkade ute vid sargen vilket resulterade i vår andra utvisning.
Bosse fick en varning av domaren att hålla tyst. Han hade all rätt att vara arg.

Period 2

3.53
1-0 BBK Linn Köppä målgörare, Matilda Bäck assist. Rakt i krysset efter en riktigt snygg fint av Linn på mittplan. Därefter var hon fri med målvakten.
9.15 Utvisning BBK Jonna Hedlund, 2 min, hårt spel
926 1-1 Åsa kvitterar under powerplay

Slutresultat: 1-1
För att summera matchen kan vi säga att vi hade all chans att vinna den här matchen. Drog på oss några onödiga utvisningar som gjorde att våra chanser att vinna minimerades. Utan dem hade vi haft en mycket större chans att vinna. Nästa match hoppas vi på lika mycket kämparanda plus lite till för att nå hela vägen fram. Matchen var tuff och inte helt rättvis med tanke på att vi hade största delen av bollinnehavet.
Nu laddar vi om till nästa match här nere i Göteborg, som är imorgon 12.20. Ikväll är det invigning och match mellan Superliga lagen Pixbo och Täby som gäller. Fler uppdateringar kommer under matchen imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0